Billetter
Billetter til Opera Hedeland købes via Ticketmaster. Du kan vælge præcis, hvor du vil sidde. Operaen er i to akter med samlet spilletid på ca. 3 timer, inklusive 15 minutters pause. Forestillingen start kl. 20.00.
Læs også information for gæster med særlige behov.
Pladser i teatret
Teatret har 17 rækker, hvor række 1 er tættest på scenen. Udsynet er godt fra alle pladser i amfiteatret. Himmel, landskab, sø, scene, orkester og tekstanlæg når hele vejen rundt. Det samme gælder lyden, som er stort set ens i hele teatret.
Alle arrangementer er desuden udviklet med tanke på at fungere og kommunikere i en 180 graders vinkel.
Få et indtryk af teatrets komfortable stole her.
Alle pladser har et godt udsyn over scenen samt en smuk udsigt over naturen bag. Pladserne er inddelt i A, B og C-pladser, og derudover er der også særlige pladser (markeret med grøn) til personer med særlige behov.
Vejret og forestillingen
Siden 2002 har Opera Hedeland kun aflyst tre forestillinger på grund af regn. Sker det, at forestillingen aflyses på grund af regn refunderes de købte billetter.
Nedenfor kan du læse de nærmere retningslinjer – og i øvrigt lune dig ved tanken om, at 95 procent af vores gæster i evalueringen angiver, at de har haft så god en oplevelse, at de agter at komme igen året efter.
Retningslinjer for regn og aflysning
Beslutningen om udsættelse eller aflysning tages tidligst ved forestillingens start. Opera Hedeland er i løbende kontakt med Meteorologisk Institut omkring vejrprognoser for området. I tilfælde af regnvejr vil forestillingen blive forsøgt gennemført.
Ved kraftigere regn kan forestillingens start blive udsat i op til 30 minutter eller midlertidigt afbrudt undervejs.
Da Opera Hedeland har tegnet aflysningsforsikring på alle forestillinger, har operaen ingen økonomisk vinding ved ikke at aflyse. Vi søger dog som udgangspunkt at gennemføre forestillingen, så længe det ikke går ud over den kunstneriske værdi.
Aflysning inden forestillingens start
Såfremt forestillingen aflyses inden forestillingens start, refunderes publikums købte billetter på salgsstedet. Dog refunderes billetgebyrer ikke.
Udsættelse
Såfremt Meteorologisk Institut meddeler, at der forventes opklaring inden for 30 minutter, udsættes forestillingen midlertidigt. Genoptages forestillingen, refunderes billetterne ikke.
Midlertidig afbrydelse
Er der varslet byger, afbrydes forestillingen midlertidigt. Genoptages forestillingen, refunderes billetterne ikke.
Aflysning efter forestillingens start
Hører regnen ikke op, sådan at resten af forestillingen må aflyses efter afbrydelsen, gælder følgende retningslinier:
- Hvis forestillingen aflyses inden pausen, refunderes billetterne ved det oprindelige salgssted – undtagen gebyret
- Hvis forestillingen aflyses efter pausens begyndelse, refunderes billetterne ikke
Mad og drikke
Opera Hedeland er det perfekte sted til picnic. Omgivelserne er smukke, vejret er som regel godt, og ønsker du ikke at sidde i græsset, er der rigeligt med borde og bænke nær teatret.
Det står publikum frit for at medbringe egen forplejning, men der kan også bestilles lækker mad fra Copenhagen Noon i forvejen. Bestillingen sker via Ticketmaster, og maden afhentes nær sceneområdet.
Se mere om picnic i Opera Hedeland her.
Erhverv og grupper
Opera Hedeland tilbyder særlige løsninger til firmaer, foreninger, kulturklubber mv.
Løsningerne, som bl.a. indeholder rabat og særlige services, er beskrevet her.
Grupper på over 10 personer kan opnå grupperabat ved henvendelse til Ticketmasters Erhvervsservice på tlf. +45 3848 1635. Rabatten kan ikke indløses online.
Du er også velkommen til at kontakte Opera Hedeland på miriam@operahedeland.dk for at høre mere.
Gæster med særlige behov
Opera Hedeland har med omhu tilpasset sig gæster med særlige behov. F.eks. er det let at komme til og fra sceneområdet – også for gangbesværede. Siddepladserne er tillige komfortable.
Nem adgang for gangbesværede
- Der er reserveret pladser til kørestole på øverste række i teatrets midtersektion. Disse købes ved at ringe direkte til vores billetudbyder Ticketmaster på 38 48 16 33
- Teatrets personale er instrueret i at vise særligt stor hjælpsomhed til kørestolsbrugere og personer med særlige behov
- De er etableret handicaptoiletter ved de øvrige toiletter
- Parkeringen er placeret i nær afstand fra sceneområdet. Spørg parkeringsvagterne, hvis du er i tvivl om hvor du skal parkere
Ledsagerkort
Opera Hedeland er tilsluttet ledsagekort-ordningen. Det betyder, at ledsagere til gæster med særlige behov med gyldigt ledsagerkort kan komme gratis ind til forestillingen.
Da vi kun råder over 24 kørestolspladser, kan vi ikke garantere, at ledsagere kan sidde ved siden af gæsten med særlige behov. I tilfælde af udsolgt vil der blive anvist en plads til ledsageren af vores personale på stedet.
Læs mere og bestil ledsagerkort her
Hjælp os til at blive bedre
Du er velkommen til at kontakte Opera Hedeland med forslag til forbedring af forholdende.
Overnatning i nærheden
Kommer du langvejs fra, eller ønsker du at kombinere oplevelsen med en overnatning i dejlige omgivelser, er der flere gode muligheder.
Se nogle eksempler på hoteller i Roskilde nedenfor.
Zleep
Kontakt Zleep for booking
Telefon: +45 70 235 635
E-mail: info@zleephotels.com
Læs mere eller book online her
Scandic
Kontakt Scandic Roskilde for booking
Telefon: +45 46 32 46 32
E-mail: roskilde@scandichotels.com
Læs mere eller book online her
Comwell
Kontakt Comwell Roskilde for booking
Telefon: +45 70 27 42 74
E-mail: hotel.roskilde@comwell.dk
Læs mere eller book online her