Værd at vide

Billetter til Opera Hedeland købes via Ticketmaster. Du kan vælge præcis, hvor du vil sidde. Operaen er i to akter med samlet spilletid på 2 timer og 40 min. inkl. 25 min. pause.

Læs om billettyper og rabatter her

– ELLER –

Køb med det samme via Ticketmaster

Teatret har 17 rækker, hvor række 1 er tættest på scenen. Udsynet er godt fra alle pladser i amfiteatret. Himmel, landskab, sø, scene, orkester og tekstanlæg når hele vejen rundt. Det samme gælder lyden, som er stort set ens i hele teatret.

Alle arrangementer er desuden udviklet med tanke på at fungere og kommunikere i en 180 graders vinkel.

Se en mere detaljeret beskrivelse samt en oversigt over pladserne i teatret her.

Kører du selv, kan du finde amfiteatret tæt ved Hedehusene, Tranemosevej 8, 2640 Hedehusene.

Parkering ved amfiteatret er gratis og vores mange søde frivillige hjælper med at guide trafikken både ind og ud.

Bemærk, at der kan være lidt kødannelser, særligt på vejen ud, da mange forlader stedet på samme tid.

En taxi fra Roskilde Station tager ca. 15 minutter. I reglen er der taxaer nok at få, men vil du være på den sikre side så book via 48 48 48 48.

Gratis pendulbus fra Høje Taastrup

Der er indsat pendulbusser fra Høje-Taastrup station, når Opera Hedeland opfører opera. Alle med billet til forestillingen kan køre gratis med.

Bussen holder på Høje-Taastrup stations vestlige side (Banestrøget v. taxaerne).

Afgang den 9. 16. og 17. august kl. 18 og 19. Turen tager cirka 20 minutter.

Efter forestillingen kører busserne retur til Høje-Taastrup station kl. 22.50.

Reservation er ikke nødvendig.

Operabus fra DGI-Byen

Få en helt særlig oplevelse på turen til opera-aftenen med en særbus til og fra DGI-Byen ved Hovedbanegården i København.

I bussen vil operaformidlere fra Det kgl. Teater fortælle lidt om operaen og krydre fortællingen med musikeksempler.

Afgang den 9. 16. og 17. august kl. 18.30 fra DGI-Byen ved Københavns Hovedbanegård (Ingerslevgade). Kig efter en grøn bus fra selskabet Kruse

Bussen kører retur fra Opera Hedeland kl. 22.50

Pris: 100,- t/r. Der afregnes direkte til chaufføren

Book plads i bussen ved at skrive til roskilde@kruse-as.dk

Siden 2002 har Opera Hedeland kun aflyst to forestillinger på grund af regn. Sker det, at forestillingen aflyses på grund af regn refunderes de købte billetter.

Nedenfor kan du læse de nærmere retningslinjer – og i øvrigt lune dig ved tanken om, at 95 procent af vores gæster i evalueringen angiver, at de har haft så god en oplevelse, at de agter at komme igen året efter.

Retningslinjer for regn og aflysning

Beslutningen om udsættelse eller aflysning tages tidligst ved forestillingens start. Opera Hedeland er i løbende kontakt med Meteorologisk Institut omkring vejrprognoser for området. I tilfælde af regnvejr vil forestillingen blive forsøgt gennemført.

Ved kraftigere regn kan forestillingens start blive udsat i op til 30 minutter eller midlertidigt afbrudt undervejs.

Da Opera Hedeland har tegnet aflysningsforsikring på alle forestillinger, har operaen ingen økonomisk vinding ved ikke at aflyse. Vi søger dog som udgangspunkt at gennemføre forestillingen,  så længe det ikke går ud over den kunstneriske værdi.

Aflysning inden forestillingens start

Såfremt forestillingen aflyses inden forestillingens start, refunderes publikums købte billetter på salgsstedet. Dog refunderes billetgebyrer ikke.

Udsættelse

Såfremt Meteorologisk Institut meddeler, at der forventes opklaring inden for 30 minutter, udsættes forestillingen midlertidigt. Genoptages forestillingen, refunderes billetterne ikke.

Midlertidig afbrydelse

Er der varslet byger, afbrydes forestillingen midlertidigt. Genoptages forestillingen, refunderes billetterne ikke.

Aflysning efter forestillingens start

Hører regnen ikke op, sådan at resten af forestillingen må aflyses efter afbrydelsen, gælder følgende retningslinier:

  • Hvis forestillingen aflyses inden pausen, refunderes billetterne ved det oprindelige salgssted – undtagen gebyret
  • Hvis forestillingen aflyses efter pausens begyndelse, refunderes billetterne ikke

Opera Hedeland er det perfekte sted til picnic. Omgivelserne er smukke, vejret er som regel godt, og ønsker du ikke at sidde i græsset, er der rigeligt med borde og bænke nær teatret.

Det står publikum frit for at medbringe egen forplejning, men der kan også bestilles lækker mad fra Meyers Køkken i forvejen. Bestillingen sker via Ticketpaster, og maden afhentes nær sceneområdet.

Se mere om picnic i Opera Hedeland her.

Opera Hedeland tilbyder særlige løsninger til firmaer, foreninger, kulturklubber mv.

Løsningerne, som bl.a. indeholder rabat og særlige services, er beskrevet her.

Du er også velkommen til at kontakte Opera Hedeland på salg@operahedeland.dk eller ringe til os på telefon 2479 0322 for at høre mere.

Opera Hedeland har med omhu tilpasset sig gæster med særlige behov. F.eks. er det let at komme til og fra sceneområdet – også for gangbesværede.

Nem adgang for gangbesværede

  • Der er reserveret pladser til kørestole på øverste række i teatrets midtersektion. Disse kan købes direkte via vores billetudbyder Ticketmaster
  • Teatrets personale er instrueret i at vise særligt stor hjælpsomhed til kørestolsbrugere og personer med særlige behov
  • De er etableret handicaptoiletter ved de øvrige toiletter
  • Parkeringen er placeret i nær afstand fra sceneområdet

Følg teksten på mobilen

Rækker synet ikke til at følge teksten via skærmene på hver side af orkestergraven, kan du benytte appen Lyri, som viser teksten med hvid skrift på sort baggrund på din mobil.

Få adgang til Lyri ved at tilslutte Wi-Fi netværket Lyri, downloade app’en LyriLive fra www.lyri.it og logge ind med brugernavn “free” og password “free”.

Ledsagerkort

Opera Hedeland er tilsluttet ledsagekort-ordningen. Det betyder, at ledsagere til gæster med særlige behov med gyldigt ledsagerkort kan komme gratis ind til forestillingen.

Da vi kun råder over 24 kørestolspladser, kan vi ikke garantere, at ledsagere kan sidde ved siden af gæsten med særlige behov. I tilfælde af udsolgt vil der blive anvist en plads til ledsageren af vores personale på stedet.

Læs mere og bestil ledsagerkort her

Hjælp os til at blive bedre

Du er velkommen til at kontakte Opera Hedeland med forslag til forbedring af forholdende.

Kommer du langvejs fra, eller ønsker du at kombinere oplevelsen med en overnatning i dejlige omgivelser, er der flere gode muligheder.

Se nogle eksempler på hoteller i Roskilde nedenfor.

Zleep

Kontakt Zleep for booking

Telefon: +45 70 235 635
E-mail: info@zleephotels.com

Læs mere eller book online her

Scandic 

Kontakt Scandic Roskilde for booking

Telefon: +45 46 32 46 32
E-mail: roskilde@scandichotels.com

Læs mere eller book online her

Comwell

Kontakt Comwell Roskilde for booking

Telefon: +45 70 27 42 74

E-mail: hotel.roskilde@comwell.dk

Læs mere eller book online her